DPD hoofdsponsor van Hulphond Nederland

12 maart 2019

DPD Nederland en Hulphond Nederland bundelen de krachten bij de opleiding en inzet van hulphonden voor mensen met een zorgvraag. De partijen zijn hiervoor een 3-jarige samenwerkingsovereenkomst aangegaan. DPD Nederland levert een financiële bijdrage en organiseert enkele publiekscampagnes om aandacht te vragen voor het werk van de stichting en om inkomsten te werven. De pakketdienstverlener wil hiermee Hulphond Nederland steunen in haar ambitie om jaarlijks duizend mensen te helpen met de inzet van een hulphond.

Thiemo van Spellen, CCO van DPD Nederland: “DPD stelt alles in het werk om het verzenders en ontvangers zo makkelijk mogelijk te maken. Eenmaal ons pakket afgeleverd in de juiste handen zit ons werk erop en begint het bijzondere werk van de hulphond. Samen met Hulphond Nederland gaan we ons inzetten om te zorgen dat nog meer mensen geholpen worden. De vraag naar hulphonden is immers nog altijd vele malen groter dan het aanbod.”

Samen meer verstand van mensen
Om de beste hulphonden te kunnen opleiden en inzetten heeft Hulphond Nederland niet alleen veel kennis van honden, maar vooral ook van mensen. Zo werken er naast hondentrainers ook orthopedagogen, psychologen en mensen uit het maatschappelijk werkveld. Bij DPD staan de mensen die pakketten versturen en ontvangen altijd centraal.

“Ik ben ontzettend blij met de keuze van DPD om hoofdsponsor te worden. Hiermee kunnen wij nog meer mensen helpen die naar een meer zelfredzaam leven verlangen. Met deze samenwerking bundelen we onze krachten en kunnen we onze kennis delen om de kwaliteit van de dienstverlening voor mensen met een beperking nog verder te verbeteren. Omdat DPD het trainen van haar medewerkers voor alle typen klanten zo belangrijk vindt, gaan wij onze kennis over het ‘servicen’ van mensen die beperkt zijn in hun dagelijks functioneren, overbrengen op alle bezorgers die DPD inzet. Daarmee is een samenwerking ontstaan waar we zeer trots op zijn”, aldus Rudolph Strickwold, directeur Marketing & Commercie van Hulphond Nederland.

Over DPD
DPDgroup is de op één na grootste internationale pakketbezorger in Europa. DPDgroup combineert innovatieve technologie met lokale kennis tot een flexibele en gebruikersvriendelijke service voor zowel verzenders als shoppers. Met haar toonaangevende Predict-service zet DPDgroup een nieuwe norm voor gebruiksgemak door klanten nauw bij de bezorging van hun pakket te betrekken. Met meer dan 68.000 bezorgexperts en een netwerk van meer dan 32.000 lokale Pickup-punten bezorgt DPDgroup elke dag 4,8 miljoen pakketten in 230 landen via haar merken DPD, Chronopost, SEUR en BRT. DPDgroup is de pakketbezorger van GeoPost, die in 2017 een omzet van € 6,8 miljard noteerde. GeoPost is onderdeel van Le Groupe La Poste.