Nanouk gaat op vakantie

21/06

Nanouk leert van alles wat nieuw is!

Binnenkort gaan we een paar dagen weg met de camper, daarom zijn we met Nanouk en de fietskar nu echt gaan rijden. Een lekker kauwbotje erin en rijden maar. Zelf rijd ik ook op de fiets achter de kar. Een klein stukje gaat prima, maar na een tijdje krijgt ze door wat er gebeurt en vindt ze het minder leuk. Zodra Nanouk mij weer in het oog krijgt is het goed. Eigenlijk prima voorlopig!

Door regelmatig  met de fietskar op pad te gaan hebben we het vertrouwen dat het goed komt.

We zijn ook met Nanouk een paar dagen in een huisje geweest aan het Markermeer. Voor Nanouk een hele nieuwe ervaring, want het huisje lag aan het water dus… heel veel watervogels.

Ze vond het reuze interessant, vooral de zwanen hadden haar interesse.

Soms kan Nanouk niet mee als we ergens naar toe moeten. Langzamerhand raakt ze daaraan gewend. Ze kan nu rustig een tijdje alleen zijn, dus dat is super fijn.

Dat Nanouk best een stoere poedel is hadden we al eerder gemerkt. Tijdens ons bezoek aan het Stoommachinemuseum kwam dit ook naar voren. We kregen een rondleiding en natuurlijk werd er een stoommachine in werking gedemonstreerd met het bijbehorende lawaai. Ze keek even naar de machine, maar het was prima.

Nanouk en de stoommachine

Terrastraining, treintraining, allerlei soorten trainingen

Natuurlijk hebben we ook aan terrastraining gedaan. Maar met Nanouk bij de tafel kun je relaxt eten en drinken: ze ligt heel rustig bij je.

We beseffen dat heel veel dingen voor ons normaal zijn, maar voor Nanouk nieuw. Zo waren we een lekkere boswandeling aan het maken en kwamen we ineens een kudde schapen tegen. We hebben haar lekker laten kijken, vervolgens was het goed en liepen we verder.

Vorige keer hebben we verteld dat we Nanouk kennis hebben laten maken met de trein en het station. Nu zijn we echt met de trein gegaan, naar Nijmegen. Een hele belevenis, want in de trein was het vreselijk druk.

Ze stapte heel spontaan in de trein en ging lekker liggen, net als of ze dagelijks met de trein reist. Knap hoor!! Ook hebben we meteen de lift geoefend.

Nanouk heeft ook een nieuwe hobby erbij. Was ze in het begin bang voor de stofzuiger, nu gaat ze er lekker achter liggen, zodat ze de wind van de stofzuiger kan voelen!

Wil jij ook gastgezin worden? Meld je dan aan via deze link.